7 de febrer del 2008

Mestrota!!!

M'he pensat molt quin títol podria posar a aquest post. He llegit el correu i no he plorat perquè ja sóc grandeta, que si no... L'excel·lent és molt més que una boníssima nota.

Vaig començar la carrera a la UdG i per qüestions que més de set anys després encara desconec, no se si per mandra a pensar-hi, perquè no m'agradarà la resposta o pel que sigui, vaig abandonar-la enmig del Pràcticum II. Un dia em vaig aixecar i vaig decidir que no podia anar a l'escola. Hi ha qui diu que em fa por la responsabilitat. Potser sí que alguna cosa hi va tenir a veure...

Però bé, el cas és que després dels anys vaig decidir que havia arribat el moment de treure'm aquella espina així que em vaig tornar a matricular. Aquesta vegada a la UB. Res en contra de la UdG (amb el que m'agrada Girona, per favor!!) sino que l'amor m'havia dut a Barcelona. He retornat molt a poc a poc, la veritat. No només perquè estava treballant als matins sinó perquè no volia tornar a sentir cap mena d'angoixa, estrés o similars. Un altre "entrebanc" i aquesta vegada sí que ho hagués deixat per sempre. I bé, he anat fent tranquil·lament.

Aleshores va arribar el moment crucial: em matriculo del Pràcticum II. És cert que per a qualsevol estudiant de Magisteri és el moment més esperat i més gratificant de tota la carrera, l'assignatura més important, on pots veure in situ el que es cou a les escoles, com està el panorama educatiu, etc, etc.

Per a mi era molt més que això. Era com una mena d'enfrontament amb les pors del passat o què se jo... Aquest moment m'imposava molt i em feia pànic que pogués anar malament. De fet, si llegiu el post Pràcticum II ja us podeu imaginar que, pessimisme amb potes, estava decidida a que l'experiència aniria malament.

Al contrari, em vaig trobar amb una escola que de seguida em va acollir (acollir en el sentit que diuen J.Cela i J.Palou en el seu llibre Va de mestres, millor no sabria expressar-ho), amb un equip directiu i una mestra d'anglès realment professionals, cosa que em va facilitar molt l'estada a l'escola. Es mereix un post, la Marta!

Total, que avui he rebut un mail de la meva tutora responent a la meva pregunta de si encara no havien penjat les notes al dossier o jo ho havia entès malament i no ho farien. No em puc estar de copiar-lo tal qual:
M'he retresat en penjar les notes perque no disposo dels
vostres NIUB. Lesnotes estàn entregades a la Comissió.
Tens un Excel.lent.Per cert, mentresfeies les teva lliço
de pràctiques vaig agafar exemples d'interacció i
producció en anglès dels nens que hara serviran per un
exercici a l'assignatura de Aprenentatge i Adquisició.
Felicitats i molta sort. Segur que faràs molt bé de mestra.
Després d'això... Peso dos quilos més!! (Mestreta no doncs. Mestrota!)